cuT2 Malaysia!!

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

Sunday, March 10, 2013

KERETA ZAMAN DULU..

ASSALAMUALAIKUM WBT




Peribahasa ada mengatakan BERSUSAH-SUSAH DAHULU,,BERSENANG-SENANG kemudian..

Mungkin itu yang aku alami sekarang..hurmm..bukan nak cakap sekarang aku dah senang tapi sekurang-kurangnya boleh jugak beli barang yang mampu milik.. Apa yang aku nak kongsi malam nie cerita pasal kereta...

Teringat waktu dulu-dulu masa kecil kereta pertama yang bapak aku beli (aku tak ingat sebab masa tu aku kecil lagi)..belum faham banyak benda..dan bila dah jadi budak dan boleh faham sikit-sikit..kereta tu ntah dimana?? dan masuk darjah 6,, kami pakai kereta kecil dua pintu sahaja (kalau xsilap kereta aerobik) warna maroon..hehe..sempit jugakla dengan 5orang muat dalam kereta..barang-barang lagi???? yang lucunya,,kalau   berhenti trafik light @ senang cerita berhenti sekejap mesti kereta termati ( enjin off )...xadalah selalu tapi kekerapan tu banyak kali..tapi yang pasti kalau start enjin mesti tolak punya..nak kata malu memang malu  xtra XXXXXX malu la..tengah-tengah orang ramai..kereta lalu lalang..kena tolak kereta sambil hidupkan enjin..(imagine balek zama tu) hahahahha..damn malu!!!..kalau masi kat rumah tak orang nampak takpala jugak??hehe
Pernah 1hari tu.. baru keluar dari simpang rumah..kereta tiba-tiba mati..fikir dalam hati "again"???hahaha.. rupa-rupanya minyak habis..naaaaa...kenala beli minyak kan??apa yang buat bapak aku mara kami adik-beradik bila mana kami semua terlupa tutup balek tempat isi minyak tu..penutup tu simpan atas kereta..minyak pun cepat habis..lg 1masalah timbul..kena tolak kereta lagi..haishhh..kenangan-kenangan...tapi kereta tu dah jual kat abang mak aku..dah tak boleh jalan jauh..kereta tu lebih selesa duduk kampung sebab kalau jalan kat bandar mesti meragam..T___T

Dan sekarang aku dah besar..kereta pun masing-masing ada..bukan nk riak @ bangga diri tapi bersyukur sebab kalau tak ada semua pengalaman tu mungkin tak jadi macam sekarang..kalau dikenang-kenang balik memang lucu la..tapi semua tu aku belajar beringat..cuma kadang-kadang leka la jugak sebab aku la orang pertama bawa kereta vigo mama aku sampai xcdent (hari raya 2011 tanpa kereta) teruk xdent dan time tu aku takut kalau-kalau maut menjemput..mungkin DIA suruh beringat..aku jugak orang pertama bawa kereta iswara mama aku sampai enjin berasap sebab dah lama tak isi air (mati depan roundbout) dan aku jugakla orang pertama yang bagi meletup tayar viva bapak aku d telupid sampai terpaksa buang RM700 upah penarik kereta tu T____T..dan prevee aku???????belum sampai setahun dah 4x masuk bengkel..sadis2..sebab???hahaha..macam-macam hal..nasep inova mama aku masih "selamat"...hahahaha

Zaman sekarang dah berubah..anak-anak darjah 6 dah pandai bawak kereta..dah ada kereta sendiri future in advance punya...aku nhy belajar dh nak habes U, baru terhegeh-hegeh belajar sebab kemampuan kewangan yang tersekat..aku tak boleh nak samakan zaman aku hidup dengan zaman sekarang sebab taraf ekonomi orang lain-lain kan?? apapun..aku bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang..Terima Kasih Ya Allah :) aku bersyukur dengan nikmat-MU.. :) :) :)..